fbpx

Vitadu Prievidza

Trpíte jarnou únavou?

Jar prináša zmeny v prírode, ktoré sa odzrkadľujú v našom organizme. Mení sa teplota a tlak vzduchu a dni sa predlžujú. V zime produkuje naše telo viac melatonínu – hormónu spánku. Ako sa však dni predlžujú, jeho tvorba sa znižuje a začínajú sa tvoriť iné hormóny, ako napríklad sérotonín. Celá táto adaptácia môže chvíľu potrvať, čoho následkom je práve pocit vyčerpanosti. Túto adaptáciu nazývame aj jarná únava.

Ako jarnej únave predísť?

Dostatok tekutín

Správny pitný režim chráni pred dehydratáciou, urýchľuje však aj ozdravné procesy v tele.
Vymeňte sladené nápoje za bylinkové čaje. Sladené nápoje obsahujú veľa cukru a zdraviu neprospievajú. Vymeňte ich radšej za bylinkové čaje alebo za obyčajnú vodu, do ktorej vytlačíte citrón.

Začnite cvičiť

Stačí päť minút ľahkej rozcvičky denne. Ideálne by bolo, keby ste zabudli na výťah a chodili po schodoch peši, ak na cestu do práce využívate MHD, vystúpte o zastávku skôr a prejdite sa. Pohyb totiž zvyšuje odolnosť voči chorobám, znižuje napätie a posilňuje srdce. Vhodné je v tomto období chodiť do prírody, pretože vďaka pobytu na slnku sa v tele vytvára serotonín, takzvaný hormón dobrej nálady.

Vystavujte sa slnku

Ako možno viete, vďaka slnečným lúčom sa tvorí v našom tele vitamín D, ktorý je veľmi prospešný pre správnu funkciu imunity, pre dobrú náladu a pre celkovú psychickú pohodu.

Doprajte si dostatok spánku

Spánok je dôležitý pre regeneráciu tela aj mysle.

Prijímajte dostatok vitamínov

Skúste, ak sa vás to týka, obmedziť ťažké jedlá a zaraďte do jedálnička viac ovocia a zeleniny. Keďže v skorom jarnom období veľa sezónneho ovocia ešte nenájdete, môžete vitamíny doplniť formou výživových doplnkov.