fbpx

Vitadu Prievidza

5 tipov, ako predísť jarnej únave

Jar prináša zmeny v prírode, ktoré sa odzrkadľujú v našom organizme. Mení sa teplota a tlak vzduchu a dni sa predlžujú. V zime produkuje naše telo viac melatonínu – hormónu spánku. Ako sa však dni predlžujú, jeho tvorba sa znižuje a začínajú sa tvoriť iné hormóny, ako napríklad sérotonín. Celá táto adaptácia môže chvíľu potrvať, čoho následkom je práve pocit vyčerpanosti. Túto adaptáciu nazývame aj jarná únava.

Ako jarnej únave predísť?

1. Pite dostatok tekutín

Správny pitný režim chráni pred dehydratáciou, urýchľuje však aj ozdravné procesy v tele.
Vymeňte sladené nápoje za bylinkové čaje. Sladené nápoje obsahujú veľa cukru a zdraviu neprospievajú. Vymeňte ich radšej za bylinkové čaje alebo za obyčajnú vodu, do ktorej vytlačíte citrón.

2. Začnite cvičiť

Stačí päť minút ľahkej rozcvičky denne. Ideálne by bolo, keby ste zabudli na výťah a chodili po schodoch peši, ak na cestu do práce využívate MHD, vystúpte o zastávku skôr a prejdite sa. Pohyb totiž zvyšuje odolnosť voči chorobám, znižuje napätie a posilňuje srdce. Vhodné je v tomto období chodiť do prírody, pretože vďaka pobytu na slnku sa v tele vytvára serotonín, takzvaný hormón dobrej nálady.

3. Vystavujte sa slnku

Ako možno viete, vďaka slnečným lúčom sa tvorí v našom tele vitamín D, ktorý je veľmi prospešný pre správnu funkciu imunity, pre dobrú náladu a pre celkovú psychickú pohodu.

4. Doprajte si dostatok spánku

Spánok je dôležitý pre regeneráciu tela aj mysle.

5. Prijímajte dostatok vitamínov

Skúste, ak sa vás to týka, obmedziť ťažké jedlá a zaraďte do jedálnička viac ovocia a zeleniny.

Ideálne je v tomto období začať s prípadnou redukciou hmotnosti spojenú s diétou. Pojem diéta však neznamená hladovka. Práve naopak – u nás vo Vitadu nehladujete a môžete si dopriať aj sladké, či slané snacky. No a čo sa týka zbavenia sa nadbytočných kíl, tak vám garantujeme, že s nami to zvládnete hravo a zdravo. A rýchlo 😉