fbpx

Vitadu Prievidza

Víkendové zlozvyky

Víkendové zlozvyky, ktoré vám bránia v chudnutí

Mali ste skvelý týždeň. Boli ste mimoriadne produktívny a disciplinovaný. Dodržiavali ste všetky zásady zdravého stravovania a poctivo ste cvičili… No, zrazu prišiel víkend, kedy máte omnoho viac príležitostí “sa spustiť“ ako cez týždeň. Je ľahké hodiť za hlavu všetko, na čom ste celý týždeň tvrdo makali. Je to však obrovská škoda a navyše, naozaj sa vám chce každý pondelok začínať odznova?

Ktorých víkendových návykov by ste sa mali navždy zbaviť?

Prejedanie sa

Víkendové prejedanie je pravdepodobne jeden z najčastejších zlozvykov. Celý týždeň sekáte dobrotu. Na sladkosti a vyprážané jedlá ani len nepomyslíte, no cez víkend do seba natlačíte všetko nezdravé, čo vám príde do cesty. Tým pádom sa dostávate na začiatok a vymažete všetku snahu, ktorú ste v priebehu týždňa vynaložili. Navyše si vytvárate nezdravý vzťah k jedlu, keďže sa dostávate do začarovaného kruhu prejedania a následnej “nápravy“.
Takto sa však ďaleko nedostanete! A už vôbec nie k pevnému zdraviu. Kľúčom k dlhodobému zdraviu a vitalite je rovnováha. Treba sa skrátka vyhýbať extrémom. Žiaden extrém nie je zdravý, ani dlhodobo udržateľný. 

Práca na doma

Aj vy si často beriete na víkend domov prácu v snahe dobehnúť to, čo ste cez týždeň nestihli? Chyba! Víkend je určený na relax a regeneráciu. Mali by ste počas neho načerpať energiu na nasledujúci týždeň. Zabudnúť na pracovné povinnosti a venovať sa sebe – tomu, čo vás baví a pri čom si oddýchnete. 

Preto na víkend vypínajte pracovný telefón, prácu nechajte tam, kde patrí a radšej sa venujte sebe a svojím blízkym. Vypnete hlavu, zresetujete sa a v pondelok budete plný elánu do nového pracovného týždňa.

Celý deň v posteli

Odpočinok je pre celkové zdravie a regeneráciu mimoriadne dôležitý. Spánok rovnako. Ak ho máte nedostatok, energie na rozdávanie asi nebudete mať. To môže okrem iného spôsobiť, že siahnete po nezdravom jedle. Ak však strávite celý deň v posteli, môže to byť viac na škodu ako na úžitok. Zbytočné dlhé vyspávanie alebo ležanie na gauči vás v konečnom dôsledku o energiu oberie.

Raz za čas vás určite lenivý deň nezabije, no nespravte si z toho sobotný rituál.
Radšej si doprajte kvalitný spánok a zvyšok dňa strávte aktívnejšie. Nemusíte zrovna každú nedeľu zabehnúť maratón, no malá prechádzka nezaškodí. 

Nadmerné pitie alkoholu

Neviete sa dočkať toho, ako si v piatok večer zájdete s kamoškami na drink? Alebo si s partnerom pri dobrom filme otvoríte fľašu vína? Pre mnohých ľudí predstavuje alkohol nástroj pomocou, ktorého sa zresetujú, vypnú a zabavia. Aj keď je úplne v poriadku si sem-tam niečo naliať, netreba to preháňať. Pitie alkoholu nielenže prispieva k priberaniu a zabraňuje spaľovaniu tukov, ale aj ovplyvňuje schopnosť regenerácie po cvičení, znižuje schopnosť budovať svalovú hmotu a o tom, že je príčinou mnohých zdravotných problémov, snáď ani netreba hovoriť.

Aké sú vaše víkendové návyky?

Máte otázky?

Ak máte akékoľvek otázky ohľadom redukčného programu Vitadu, neváhajte a kontaktujte nás telefonicky, alebo vyplňte formulár a my sa vám za krátky čas ozveme. 

Vyplňte formulár